Carstvo prestiža u svijetu neizvjesnosti

25. Aprila 2025.
Iza kultnih imena krije se promišljena i decentralizovana poslovna strategija.

 

Moët Hennessy Louis Vuitton je sinonim za luksuz, sofisticiranost i globalnu ekonomsku moć. Sa skoro 84 milijarde eura prihoda prošle godine i više od 215.000 zaposlenih širom svijeta, francuski koncern je najveći igrač u industriji luksuzne robe. Pod svojim okriljem okuplja 75 prestižnih brendova, među kojim se ističu Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Marc Jacobs, Berluti, Kenzo, Tiffany & Co., Bvlgari, TAG Heuer, Hublot, Moët & Chandon i Dom Pérignon.

Iza ovih legendarnih imena krije se promišljena i decentralizovana poslovna strategija koja omogućava grupi izuzetnu fleksibilnost i otpornost u sve nepredvidljivijem globalnom okruženju. Svaki brend radi sa visokim stepenom autonomije, što podstiče brzo donošenje odluka, inovativnost i očuvanje jedinstvenog identiteta i nasljeđa svakog brenda. Osnov uspjeha je i diverzifikacija – geografska i proizvodna – te vertikalna integracija, koja omogućava potpunu kontrolu nad cijelim lancem vrijednosti: od odabira sirovina, proizvodnje do distribucije vlastitim prodajnim kanalima. LVMH svjesno izbjegava masovnu distribuciju, popuste i neovlaštene prodajne kanale, zadržavajući na taj način osjećaj ekskluzivnosti i kontrole nad percepcijom svojih brendova. Lojalnost kupaca je izuzetna – mnogi njihove proizvode vide kao dugoročnu investiciju. Grupa posluje u pet poslovnih segmenata, od kojih su najvažniji moda i koža, koji ostvaruju gotovo polovinu svih prihoda i tri četvrtine ukupne dobiti.

Kompanija također finansijski pokazuje izvrsnost. S niskom zaduženošću i godišnjim slobodnim novčanim tokom od oko 11 milijardi eura spada među najmoćnije kompanije u industriji. Otprilike polovinu svog novčanog toka izdvaja za dividende, a drugu polovinu za investicije i akvizicije, što omogućava rast i jačanje konkurentske pozicije.

Pored svog ekonomskog utjecaja, ima i značajan kulturni, društveni i ekološki utjecaj, jer je svjestan svoje šire društvene i ekološke odgovornosti. Strategijom LIFE 360 nastoji da smanji svoj karbonski otisak, pređe na korištenje održivog pakovanja i uvede obnovljive izvore energije.

Ali rizici ostaju. Geopolitičke tenzije, protekcionističke mjere, pritisci na okoliš i navike potrošača koje se brzo mijenjaju, posebno na tržištima u razvoju, mogu utjecati na buduće poslovne rezultate. Međutim, istorija pokazuje da se LVMH oporavio od svake krize – od globalne finansijske krize 2008. godine do pada kineske potražnje – najbrže među svim konkurentima.

 

Autor teksta: Gašper Dovč, Triglav Skladi

O društvu

Triglav Fondovi društvo za upravljanje investicijskim fondovima d.o.o. Sarajevo je osnovano 2000. godine pod nazivom Prof-In d.o.o. Sarajevo. Kao jedan od vodećih upravitelja investicijskih fondova u Bosni i Hercegovini, društvo Triglav Fondovi d.o.o ima sva potrebna profesionalna znanja i upravljačke vještine te na taj način ispunjava standarde i uvjete potrebne za uspješno upravljanje investicijskim fondovima.

Triglav Fondovi d.o.o. Sarajevo je dio Grupacije Triglav.

Kontakt podaci

Adresa: Ul. Mehmed paše Sokolovića br. 15 71000 Sarajevo

Telefon:  +387 33 277 270

Fax: +387 33 277 271

Sva prava zadržana © 2021 Triglav Fondovi d.o.o. Sarajevo

Development by Lilium Digital

Kontaktirajte nas
X