Iza kultnih imena krije se promišljena i decentralizovana poslovna strategija.
Moët Hennessy Louis Vuitton je sinonim za luksuz, sofisticiranost i globalnu ekonomsku moć. Sa skoro 84 milijarde eura prihoda prošle godine i više od 215.000 zaposlenih širom svijeta, francuski koncern je najveći igrač u industriji luksuzne robe. Pod svojim okriljem okuplja 75 prestižnih brendova, među kojim se ističu Louis Vuitton, Christian Dior, Fendi, Marc Jacobs, Berluti, Kenzo, Tiffany & Co., Bvlgari, TAG Heuer, Hublot, Moët & Chandon i Dom Pérignon.
Iza ovih legendarnih imena krije se promišljena i decentralizovana poslovna strategija koja omogućava grupi izuzetnu fleksibilnost i otpornost u sve nepredvidljivijem globalnom okruženju. Svaki brend radi sa visokim stepenom autonomije, što podstiče brzo donošenje odluka, inovativnost i očuvanje jedinstvenog identiteta i nasljeđa svakog brenda. Osnov uspjeha je i diverzifikacija – geografska i proizvodna – te vertikalna integracija, koja omogućava potpunu kontrolu nad cijelim lancem vrijednosti: od odabira sirovina, proizvodnje do distribucije vlastitim prodajnim kanalima. LVMH svjesno izbjegava masovnu distribuciju, popuste i neovlaštene prodajne kanale, zadržavajući na taj način osjećaj ekskluzivnosti i kontrole nad percepcijom svojih brendova. Lojalnost kupaca je izuzetna – mnogi njihove proizvode vide kao dugoročnu investiciju. Grupa posluje u pet poslovnih segmenata, od kojih su najvažniji moda i koža, koji ostvaruju gotovo polovinu svih prihoda i tri četvrtine ukupne dobiti.
Kompanija također finansijski pokazuje izvrsnost. S niskom zaduženošću i godišnjim slobodnim novčanim tokom od oko 11 milijardi eura spada među najmoćnije kompanije u industriji. Otprilike polovinu svog novčanog toka izdvaja za dividende, a drugu polovinu za investicije i akvizicije, što omogućava rast i jačanje konkurentske pozicije.
Pored svog ekonomskog utjecaja, ima i značajan kulturni, društveni i ekološki utjecaj, jer je svjestan svoje šire društvene i ekološke odgovornosti. Strategijom LIFE 360 nastoji da smanji svoj karbonski otisak, pređe na korištenje održivog pakovanja i uvede obnovljive izvore energije.
Ali rizici ostaju. Geopolitičke tenzije, protekcionističke mjere, pritisci na okoliš i navike potrošača koje se brzo mijenjaju, posebno na tržištima u razvoju, mogu utjecati na buduće poslovne rezultate. Međutim, istorija pokazuje da se LVMH oporavio od svake krize – od globalne finansijske krize 2008. godine do pada kineske potražnje – najbrže među svim konkurentima.
Autor teksta: Gašper Dovč, Triglav Skladi