Meta Platforms je u prvom kvartalu 2025. godine premašila očekivanja analitičara s izuzetnim rastom prihoda i dobiti. Ulaganja u umjetnu inteligenciju igraju ključnu ulogu u tome, poboljšavajući efikasnost oglašavanja i monetizaciju korisnika. Da li je Meta trenutno jedna od najperspektivnijih tehnoloških dionica?
Meta premašuje očekivanja: rast prihoda i korisnika
Meta Platforms, globalni lider društvenih mreža koji posjeduje Facebook, Instagram i WhatsApp, jača svoju lidersku poziciju uvođenjem umjetne inteligencije u svoje poslovanje. Metina posljednja objava poslovnih rezultata za prvi kvartal ove godine premašila je očekivanja analitičara, pokazujući da je to jedna od prvih kompanija koja je efikasno iskoristila alate umjetne inteligencije za povećanje prihoda i dobiti.
Gledajući objavljene rezultate, možemo reći da su oni jednostavno odlični. Ne samo da je kompanija povećala svoje prihode u prvom kvartalu ove godine za čak 16 posto u odnosu na isti period prošle godine, što je za takvu kompaniju zaista veliki rast, već je i posvetila konkretnu pažnju troškovima koji su bili mnogo niži od očekivanih. To je u konačnici rezultiralo povećanjem operativne marže poslovanja na čak 41,5 posto.
Umjetna inteligencija kao pokretač učinkovitosti oglašavanja
Meta je zabilježila porast prosječne cijene po oglasu od deset posto, što je značajno premašilo očekivanja i jedan je od ključnih faktora za više od očekivanih prihoda. Sve ovo potvrđuje efikasnost Metinih algoritama umjetne inteligencije za ciljano oglašavanje i sposobnost monetizacije korisničke baze. S druge strane, broj dnevnih korisnika porastao je za čak 80 miliona na 3,43 milijarde, kao i prosječni prihod po korisniku, koji je u prosjeku iznosio 12,36 dolara, što je za trećinu više od očekivanog.
Više dnevnih korisnika provodilo je više vremena na društvenim mrežama, a Meta ih je mogla preciznije ciljati boljim prijedlozima sadržaja, što je povećalo efikasnost reklamnih kampanja. Kritičari velikih ulaganja sedam najvećih američkih tehnoloških kompanija u alate umjetne inteligencije mogli su shvatiti da nisu bili u pravu kada su vidjeli ove rezultate. Ovogodišnje investicije, koje je Meta najavila u iznosu od 64-72 milijarde USD, itekako se isplaćuju.
Dionica u usponu: da li je Meta i dalje podcijenjena?
Analitičari očekuju da će ove godine imati gotovo 95 milijardi dolara EBITDA-e i 65 milijardi dolara neto dobiti. Tako visoka ulaganja su stoga odlična prilika za takvu kompaniju, a ona već daju dobre rezultate. Na krilima dobrih rezultata, cijena dionice je u 2025. godini porasla za gotovo 20 posto, a od početka aprila se gotovo udvostručila.
Sve ovo je mnogo bolje od američkog indeksa S&P 500, koji je samo neznatno porastao u dolarima. P/E indikator, koji pokazuje odnos cijene dionice i zarade po dionici, popeo se na 27, što je relativno visoko prema istorijskim standardima, ali niže od većine ostalih tehnoloških kompanija iz “Veličanstvenih 7”. S obzirom na potencijal za rast prihoda, ova dionica ostaje vrlo zanimljiva. Meta pokazuje izuzetnu sposobnost monetizacije svoje ogromne korisničke baze i generisanja dobiti, potvrđujući da ima jedan od najsnažnijih i najprofitabilnijih poslovnih modela u tehnološkom sektoru.
Kretanje cijene dionica Meta Platforms u prethodnih 5 godina
Autor teksta: Radivoj Pregelj, Triglav Skladi